دندانپزشک برتر

ساخت وبلاگ
پوسیدگی دندان در گونه‌های مختلف تاریخچه ای 15000 ساله دارد! اما تا حدودسال های 1700 میلادی، راز پوسیده شدن دندان‌ها کشف نشده بود، انسان متوجه شد که با برداشتن تاج دندان، به حفره ای خالی می‌رسد که حاوی جسمی کرم مانند است!
این جسم کرم مانند ( که امروزه می دانیم همان پالپ یا عصب دندان است) بعد از اینکه خارج میشد، در بسیاری از موارد درد را برای مدت طولانی کاهش میداد یا قطع می کرد. بنابراین این تصور ایجاد میشد که عامل خرابی دندان، کرمی است که وقتی خارج شود، درد برطرف می‌شود.
شباهت آفت وکرم خوردگی میوه ها،محصولات کشاورزی و چوب هم علت دیگری بوده است که توصیف فساد دندان (پوسیدگی) را از نظربرداشت ذهنی و همچنین استعاره ای مشابه کرم خوردگی میکرد.
 
نکات مهم در جلوگیری از کرم خوردگی دندان 
به طور منظم از دهانشویه ی ضد باکتری استفاده است، این کار می تواند به کشتن باکتری ها، حذف پلاکها و جلوگیری از بیماری لثه کمک کند.
دهان خود را با آب گرم پس از هر میان وعده غذا و یا نوشیدنی بشویید.
اجتناب از غذاها و نوشیدنی های حاوی شکر تصفیه شده ، این مواد می توانند پلاک ایجاد کنید.
چای سبز و سیاه و سفید برای کاهش تشکیل پلاک و کاهش رشد باکتری در دهان موثرند.
پس از نوشیدن هر نوع نوشیدنی اسیدی، دندان های خود را با آب گرم به طور کامل بشویید.
جویدن آدامس های بدون قند برای تحریک تولید بزاق و تقویت دندان ها مناسب هستند.
نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز را فراموش نکنید. آب نه تنها کمک می کند تا باکتری ها شسته شوند، بلکه برای تولید بزاق نیز مهم است.
آب قره قاط یا ذغال اخته را به طور منظم برای بهبود بهداشت دهان و دندان خود بنوشید.
بمقدار کافی از غذاهای غنی از ویتامین های A ، D، E و K و همچنین کلسیم، فسفر، منیزیم و دیگر مواد معدنی کلیدی استفاده کنید.
خوردن غذاهای پر فیبر به افزایش تولید بزاق در دهان که یک محافظ طبیعی برای دندان است ، کمک می کند.
از مکمل ویتامین Dاستفاده کنید.
خوردن روزانه ی پنیر به رفع مشکل حفره کمک می کند.
 

علل پوسیدگی و اصطلاحا کرم خوردگی دندان 
کرم خوردگی یا همان پوسیدگی دندان به علل مختلفی ایجاد می شود مثل کمبود چربی محلول در آب دو ویتامین (بیشتر ویتامین a و d ) ، رعایت نکردن استاندارد های غذایی ، کمبود مواد معدنی ، بالا که به طور طبیعی در حبوبات و غلات وجود دارد.

کرم خوردگی دندان در چه سنی بیشتر است
به نظر شما کرم خوردگی دندان در چه سنی از افراد بیشتر اتفاق می افتد ؟ به تجربه ثابت شده که کرم خوردگی دندان بین ۱۰-۶ سالگی و دوران کودکی و ۳۵-۲۵ سالگی در دوران بلوغ فراوانتر است چه در دوران کودکی خواه بعلت نقص بعضی املاح بدن و خواه بعلت عدم جذب کافی آنها و یا بعلت عدم مراقبت کودکان در شست و شو و تمیز نگاه داشتن دندانها نخستین روزنه کرم خوردگی دندان ها باز می شود در صورتیکه در سنین بلوغ خواه بعلت شدت و سرعت رشد بدن و خواه بعلت متابولیسم کافی املاح مختلف و تغذیه مناسب کرم خوردگی دندان کمتر است .

در سنین ۳۵-۲۵ سالگی که اغلب جوانان گرفتار ناراحتی های فکری و غمهای گوناگون باز هم زمینه کرم خوردگی دندان موجود است در صورتیکه پس از ۲۵ سالگی بتدریج موضوع استرس و گرفتاریهای روانی و فکری بتدریج حل میشود و زمینه مخصوص کرم خوردگی دندان نیز یا بکلی از بین میرود و یا بحداقل نقصان می یابد بقسمی که پس از پنجاه سالگی کمتر دندانی است که برای اولین بار دچار کرم خوردگی دندان شود.
چهار گام موثر در جهت از بین بردن کرم‌خوردگی دندان 
1. حذف شکر به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌های دهان
2.مصرف مواد مغذی مثل سبزیجات، روغن‌های سالم مثل روغن نارگیل، آووکادو، دانه‌های روغنی و آجیل
3. غرغره کردن روغن
4.روغن نارگیل:این کار قرن‌هاست که به منظور ضدعفونی کردن دهان مورد استفاده قرار گرفته است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 20 دقیقه در دهان بچرخانید. اگر 20 دقیقه زیاد است، می‌توانید در هفته‌های اول 3 تا 5 دقیقه این کار را انجام دهید. بعد از سپری شدن مدت مورد نظر، محلول را از دهان خارج کنید.

 

5.استفاده از خمیردندان‌های دارای مواد معدنی و بدون فلوراید.

با این راه حل ها و پیشنهادات، شما به طور طبیعی می توانید از پوسیدگی دندانهای خود جلوگیری کرده و لبخند سالم خود را حفظ کنید.

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : زاج برای دندان, کشیدن دندان کرمو, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ساعت: 2:00

ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت یا کاشت دندان، یک متد درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولا از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک ها قرار میگیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا میکند.
ایمپلنت کاشته شده در استخوان معمولا با سلول های استخوانی و دهانی سازگار است. و در کار آن ها اختلال ایجاد نمی کند. روی این قطعه کاشتنی را با تاج و روکش دندان پر میکنند تا شکلی دقیقا شبیه به دندان ایجاد شود.


مراحل کاشت ایمپلنت
کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک در دو مرحله انجام می گیرد:
1.  کاشت پایه ایمپلنت داخل استخوان فک
2. نصب اباتمنت و تاج دندان مصنوعی روی پایه
3. زمانی حدود 3 تا 6 ماه بین این دو مرحله درنظر گرفته می شود تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد و توانایی حمایت کردن از تاج دندان مصنوعی را داشته باشد.

بهترین زمان برای کاشت چه زمانی است؟
به نظر میرسد مناسب ترین زمان برای انجام این کار بعد از کشیدن دندان باشد. اما مدت زمان آن میتواند متفاوت باشد: 
1- قرار دادن قطعه کاشتنی دقیقا بعد از کشیدن دندان طبیعی (البته در مواردی که بیمار عفونت ‌لثه و یا دیابت نداشته باشد)
2- اتصال قطعه کاشتنی به مدت 3 هفته تا 3 ماه بعد از کشیدن دندان
3- سرانجام قرار داردن قطعه ایمپلنت بیش از 3 ماه پس از کشیدن دندان


خطرات و عوارض ایمپلنت دندان
قرار دادن و جراحی مربوط به آن مانند هر فرآیند دیگری خطرات و مشکلات خاص خود را دارد. پیش از انجام جراحی و کارهای مرتبط به ایمپلنت از دندانپزشک معالج خود بخواهید که خطرات کار را به طور کامل برایتان توضیح دهد.

ممکن است پس از انجام عمل دچار عوارض جانبی خفیف و موقتی شوید.

این عوارض جانبی می تواند شامل تورم و احساس ناخوشایند در اطراف آن باشد. اگر قادر به تحمل درد نبودید، می توانید از مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوبروفن استفاده کنید که دارای دوز بالایی هستند.


 عوارض جانبی 
مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از جراحی اتفاق می افتند. بیشترین عارضه ای که پس از هر جراحی احتمال وقوع آن می رود، خونریزی زیاد و واکنش به بیحسی یا بیهوشی است. عصب هایی که به صورت عصب دهی میکنند، رشته های عصبی فک پایین را نیز ساپورت می کنند، این رشته های عصبی دندانها، لثه و لب پایین شما را تحت پوشش قرار می دهند.

اگر این اعصاب آسیب ببینند ممکن است در این نواحی احساس سوزن سوزن شدن، بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید. احساس درد شدید در این نواحی نیز وجود دارد.

عکس های رادیوگرافی و سی تی اسکن میتواند به متخصص معالج شما کمک کند که جایگاه رشته های عصبی در استخوان فک را دیده و خطرات احتمالی را به حداقل برساند.
 در صورتی که به درستی با استخوان فک ادغام نشود، ممکن است که ایمپلنت شل شود. این اتفاق معمولا درد ندارد، اما مشکل بزرگ این خواهد بود که ایمپلنت نمی تواند پروتز ها را ساپورت کند. در این صورت باید دوباره عمل انجام شود.
  متخصص معالج شما توصیه می کند که به طور منظم ایمپلنت خود را چک کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. از عوارض مهم دیگر آن باید به صدمه دیدن رشته های عصبی اشاره کرد.


    چرا ایمپلنت دندان از اهمیت زیادی برخوردار است؟
به صورت خلاصه باید گفت شود که کاشت دندان موفق ترین راه برای جایگزینی دندان در اشخاصی است که دندان طبیعی خود را از دست داده اند.

تمامی ایمپلنت ها به نوعی مشابه با ریشه دندان عمل کرده و عمل جویدن را تسهیل می بخشند. برخلاف دندان های مصنوعی متحرک، ایمپلنت ها برای تکلم و غذا خوردن مشکلی محسوب نمیشوند. زیرا محکم در فک شخص ثابت شده اند.

بهترین برندهای ایمپلنت دندان در دنیا کدام اند؟
میزان اعتبار کاشت دندان به فاکتور هایی از قبیل: قدمت، پژوهش های انجام شده و درصد موفقیت آن بستگی دارد. بهترین تولید کننده ایمپلنت در سطح جهان کشور آمریکاست که سابقه زیادی در طراحی و ساخت  آن دارد. یکی دیگر از موارد قابل اهمیت در زمینه سابقه یک برند اینست که در صورت نیاز به تعویض قطعه بعد از چند سال بتوان آن را از همان برند تهیه نمود.


میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟
طبق گزارشات رسمی از منابع معتبر، میزان موفقیت کاشت دندان در افراد مختلف چیزی حدود 97 درصد است. در حدود 3 درصد باقی مانده، به جای اینکه ایمپلنت به بافت پیوند استخوانی بچسپد به لثه متصل می شود که باید از نو عمل کاشت را انجام داد.
نتیجه
ایمپلنت‌ها همانند ریشه دندان طبیعی هستند که در استخوان فک جایگزین می‌شوند و می‌توانند باعث حفظ ساختار استخوان فک شوند.

 

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : عوارض ایمپلنت دندان,ایمپلنت دندان جلو, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 223 تاريخ : جمعه 26 ارديبهشت 1399 ساعت: 22:20

تقریبا هر کسی دوست دارد یک لبخند زیبا و دلربا داشته باشد. اما متاسفانه به خاطر برخی دلایل، از جمله بد شکل بودن دندان ها، هر کسی نمی تواند به چنین چیزی دست پیدا کند.  در اینگونه مواقع است که دندانپزشکان متخصص ترمیم و زیبایی با کمک ترفندهای مختلفی مانند لمینت دندان ، تلاش می کنند لبخندی زیبا و گیرا را به صورت افراد مختلف اضافه کنند.

در این مطلب ما لمینت را به زبانی اسان برایتان توضیح می دهیم.

لمینت چیست؟

همانطور که میدانید لمینت سرامیکی و هم لمینت کامپوزیت دندان لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا اصلاح طرح دندان ها روی آنها قرار میگیرد. 

روکش لمینت دندان پوششی نازک از جنس پرسلن و یا سرامیک می باشد که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی به دندان ها چسبانده می شوند و ظاهر زیباتری را به دندان ها می دهد. 

این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های ترمیم زیبایی دندانپزشکی به شمار میرود.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان از نظر جنس و ساخت متفاوت است و به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

  • لمینت کامپوزیتی 

این نوع لمینت ارزان تر و ثبات رنگ کمتری نسبت به نوع دیگر دارد اما مزیت آن نسبت به نوع دیگر این است که در آن دندان تراش کمتری می یابد.

  • لمینت سرامیکی 

این نوع لمینت نسبت به نوع دیگر با دوام تر و مقاومتر است و ثبات رنگ بیشتری دارد و دارای ظاهر زیباتری هستند.

طول عمرلمینت میتواند چقدر باشد؟

لمینت سرامیکی معمولا از دوام، استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است. البته این موضوع بدان معنا نیست که دندان لمینت شده نیاز به مراقبت و رسیدگی نداشته باشد.

علیرغم استحکام بالا لمینت نیز نیاز به مراقبت، رعایت کامل بهداشت و بررسی دوره ای توسط دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی دارد.

برای افزایش طول عمر لمینت ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت کنید از جمله خودداری از شکستن اجسام سخت با دندان.

تفاوت میان لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

لمینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لمینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لمینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لمینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است. 

چه کسانی می توانند لمینت دندان انجام دهند؟

  • کسانی که دندانهای بد رنگ دارند. این تغییر رنگ که ممکن است ناشی از کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی، نوشدن قهوه زیاد و ضرب دیدگی دندان یا عصب کشی ناقض باشد
  • اگر لبه ی دندان فرد شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آن مشاهده میشود لمینت دندان میتواند درمان مناسبی باشد.
  • اصلاح طرح لبخند بر حسب درخواست مراجعه کننده.
  •  برای انجام اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن آن ها این روش کارا است.

قطر لمینت ها

لمینت دندان بسیار نازک است. پوست تخم مرغ یا لنزی بسیار نازک را در نظر بگیرید. لمینت دندان دقیقا مشابه آن ها بسیار نازک بوده و در عین ظرافت باعث حفظ مینا و عملکرد دندان میشود.

تراش دندان به خاطر نصب لمینت

میزان تراش دندان قبل از گذاشتن لامینت (لمینت) بستگی به طرح و شکل اولیه دندان‌ها و وضعیت اکلوژن بیمار دارد. در مورد نسل جدید لمینتها ( لومینیرز) بعضا انجام هیچ گونه تراشی لازم نیست اما در برخی از موارد تراش اندکی لازم است.

البته به طور کلی تراش ایجاد شده در دندان‌ها بسیار محافظه کارانه‌تر از تراش روکش است و حجم بسیار کمتری از دندان تراشیده می‌شود .

شرایط انتخاب رنگ لمینت

انتخاب رنگ لمینت دندان بستگی به جنس، سن، رنگ چهره و سلیقه هر بیمار دارد. رنگ لمینت دندان را میتوان، سفید تر از رنگ دندان های طبیعی فرد انتخاب کرد.

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : تراش دندان برای لمینت,مراحل نصب لمینت دندان, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 21:58

عصب کشی یا روت کانال تراپی ( درمان ریشه دندان ) ، درمانی است که طی آن پالپ (عصب دندان) ملتهب یا عفونی از دندان خارج شده و جای آن با موادی زیست سازگار با عنوان گوتا پرکا پر میشود.


علائم نیازبه روت کانال دندان 
1. حساسیت طولانی مدت دندان به گرما و سرما
2. حساسیت به لمس و جویدن
3.  تغییر رنگ دندان
4.  تورم
5. حساسیت به لمس در غدد لنفاوی و یا بافت استخوان و لثه
با این حال در برخی از مواقع مشاهده شده است که دندانی بدون هیچ علامتی به درمان ریشه نیاز پیدا کرده است . 

علل های اصلی درد بعد از انجام روت کانال
1. در درمان روت کانال قسمت پالپ دندان مورد معالجه قرار می گیرد در حالی که قسمت های دیگر دندان حفظ میشود. 
2. دندان پزشکان قبل از انجام روت کانال از داروهای بی حسی استفاده می کنند بنابراین در حین انجام روت کانال بیمار درد زیادی را حس نخواهد کرد.
 3. اگر درمان روت کانال با شکست مواجه شود دندان پزشک قادر خواهد بود تا دوباره این درمان را روی دندان انجام دهد. 


مزایای روت کانال
  نگهداری دندان طبیعی  ، جویدن کارآمد ،  احساس نیروی گاز گرفتن عادی ،  ظاهر طبیعی ، محافظت از دندان های دیگر به خاطر فشار و سایش بیش از حد


عمل روت کانال  دندان چقدر درد دارد؟
عمل روت کانال به داشتن درد زیاد شهرت دارد اما در واقع اغلب افراد می‌گویند درد آن بیشتر از پر کردن ساده دندان نیست.
عوارض عمل روت کانال 
با تلاش دندان‌پزشک شما برای پاک کردن و بستن ریشه‌ها، ممکن است پس از عمل روت کانال عفونت جدیدی به وجود بیاید . از جمله دلایلی احتمالی این عارضه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  •  تعداد کانال‌های ریشه بیش از میزان طبیعی مورد انتظار باشد و یکی از آن‌ها پاک نشده باقی بماند .
  •  ترک خوردگی شناسایی نشده در ریشه دندان
  •  بازسازی ناقص یا ناکافی دندان که باعث شده باکتری‌ها امکان ورود به بخش‌های درونی دندان را پیدا کرده و دوباره آنجا را آلوده کنند.
  •  متلاشی شدن ماده مسدود کننده ریشه در طول زمان که امکان ورود مجدد باکتری‌ها و عفونی شدن دوباره درون دندان را ایجاد می‌کند.

گاهی اوقات انجام دوباره روت کانال مشکل را حل می‌کند و گاهی هم جراحی اندو برای حفظ دندان انجام می‌شود. شایع‌ترین عمل‌های اندو در این موارد عمل جراحی آپیکو میباشد .

این عمل التهاب یا عفونت را در ناحیه استخوانی انتهای ریشه دندان که پس از درمان اندو ادامه یافته، برطرف می‌کند. در این عمل بافت لثه باز می‌شود و بافت عفونی و گاهی انتهای ریشه دندان هم برداشته میشود وامکان  دارد برای بستن دندان یک پرکردگی جزئی لازم باشد . 


پیشگیری از انجام روت کانال
درنتیجه گفته میشود ، التهاب و عفونت عصب های دندان و پالپ، می تواند دراثر پوسیدگی شدید، پروسه های مکرر دندانپزشکی و پر کردگی های بزرگ اتفاق بیفتد.

پس رعایت کردن بهداشت دهان و دندان (حداقل دوبار مسواک زدن در روز، حداقل یکبار در روز نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک) نیاز به پروسه روت کانال را کاهش می دهد. آسیب های ناشی از ورزش با استفاده از محافظت دهان و دندان کاهش پیدا می کنند. 

 

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : عصب کشی دندان,دندان یک کاناله, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 204 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 20:38

بوی بد دهان عارضه ای است که اکثر ما با آن برخورد کرده ایم. چه در مورد خود و چه در برخورد با دیگران. این بوی بد گاهی آنچنان زننده است که افراد را در جامعه طرد می کند و اطرافیان فردی که این مشکل را دارد از او دوری می جویند.

در اکثر موارد بوی بد دهان از خود دهان نشئت می گیرد. شدت بدبویی در ساعات روز متفاوت است. خشکی دهان (در اثر استرس یا روزه‌داری)، خوردن بعضی مواد غذایی (مانند سیر، پیاز، گوشت، ماهی و پنیر) و مصرف دخانیات و الکل در افزایش و کاهش شدت بدبویی تأثیر دارند.


گاهی افراد برای بر طرف کردن بوی بد دهان به انواع ادامس ها، خوشبو کننده های دهان، قرص خوشبو کننده و دهان شویه روی می آوردن که در اکثر موارد تاثیری موقتی در برطرف کردن بوی بد دهان دارد و برای رفع این مشکل باید راه حلی اساسی را پیش گرفت که زمینه آن شناخت کامل این معضل برای افرادی است که به آن دچار می شوند.
در ادامه به علل بوی بد دهان و راهای مقابله با آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

  • انواع بیماری ها

برخی از انواع بیماری ها می تواند در تولید بوی بد دهان موثر باشد. 
برخی از این موارد شامل بیماریهای کبد است که در آن نفس بد ناشی از نارسایی مزمن کبد، عفونتهای دستگاه تنفسی تحتانی، دیابت قندی، بیماری کلیوی یا نارسایی و شرایط متابولیکی وجود دارد که منجر به مقادیر زیاد دی متیل سولفید، کارسینوما و تری متیل آمینوریا می شود.

  • انواع غذا ها و نوشیدنی ها

معده شما، هنگامی که سیر، پیاز و یا مواد غذایی با بوهای تند می‌‌خورید، مواد موجود در این غذاها را هضم و جذب می‌‌کند.
 این مواد وارد جریان خون شده و از طریق خون به ریه‌‌ها می‌‌رسند و باعث ایجاد بوی بد هنگام تنفس می‌‌شوند.
 این بوی بد عموماً تا 72 ساعت ادامه دارد و پس از آن، از بین می‌‌رود. نوشیدن برخی نوشیدنی‌‌ها با بوی قوی، مانند قهوه نیز می‌‌تواند در ایجاد بوی بد دهان مؤثر باشد.

  • ابتلا به دیابت

در افراد مبتلا به دیابت حالتی به نام کتواسیدوز دیابتی وجود دارد که در آن بدن قادر به شکستن گلوکز و استفاده از آن به عنوان مهم‌ترین منبع انرژی نیست.
 در این حالت بدن شروع به شکستن چربی می‌کند و به دنبال آن در بدن یک ماده شیمیایی به نام کتون تولید می‌شود. سطح بالای این ماده بسیار سمی است و منجر به تولید نفس نامطبوع در بیماران دیابتی می‌شود.

  • مصرف دخانیات

یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن نه تنها دهان را بد بو می کند بلکه باعث لک شدن دندان ها افتادگی لثه ها و کاهش حس چشایی نیز می شود.

کشیدن سیگار همچنین می تواند موجب بیماری های لثه شود که یکی دیگر از دلایل اصلی بوی بد دهان می باشد. ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری های لثه را کاهش می دهد و از بوی بد دهان جلوگیری می کند.

  • عدم رعایت بهداشت زیان

زبان محل مشترک برای بوی بد دهان است. باکتری های موجود در زبان می توانند ترکیبات بد بو و اسیدهای چرب را ایجاد کنند. این امر به ویژه در پشت خلفی زبان که در آن می توان مقادیر زیادی از باکتری هایی که به طور طبیعی وجود دارند یافت می شود.
این یک زیستگاه ایده آل برای باکتری های بی هوازی است که تحت پوشش سلول های مرده و مواد غذایی باقی مانده شکوفا می شود. 
این باکتری ها به دلیل دارا بودن ترکیبات گوگرد فرار مانند متیل مرکاپتان ، سولفید هیدروژن و غیره می توانند بویی شبیه به "تخم مرغ فاسد" ایجاد کنند.

روش های درمان بوی بد دهان

  • مرتب مسواک بزنید

زبان شما محل تجمع باکتری‌هاست؛ بنابراین مسواک زدن زبان می‌تواند بوی بد دهان را کم کند. 
افرادی که اصطلاحا زبان‌شان بار دارد مثل سیگاری‌ها یا کسانی که دچار بیماری خشکی دهان هستند، تجمع باکتری‌ها در زبان‌شان شدیدتر است و باید از اسکراپر (لایه‌بردار) زبان برای تمیز کردن زبان‌شان استفاده کنند.
 می‌توانید از مسواک‌هایی استفاده کنید که قسمت مخصوص تمیز کردن زبان دارند.

  • استفاده از دهانشویه و خمیر دندان استاندارد

در صورتی‌که دلیل بوی بد دهان‌تان تجمع باکتری و وجود پلاک‌های دندانی باشد، دنداپزشک‌ حتما یک دهان‌شویه‌ی مناسب برای از بین بردن باکتری‌ها به شما معرفی خواهد کرد. خمیردندانی که حاوی اسانس درخت چای است ضدعفونی‌کننده‌ای طبیعی است.

  • استفاده از گل میخک

میخک سرشار از اوژنول است که به عنوان یک ضدعفونی‌کننده و آرام‌کننده درد دندان استفاده می‌شود و دارای خواص ضد باکتری قوی است؛ این گیاه را کمی باید جوید و سپس آن را از دهان خارج کرد.

 

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : بوی بد دهان ناشی از معده,علت بوی بد دهان در صبح,لوزه و بوی بد دهان, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت: 21:20

دندان های روی هم رفته و کج و کوله علاوه بر نمایاندن ظاهری زشت برای افراد در طولانی مدت بر روی فک و سیستم گوارشی بدن نیز تاثیر بسیار میگذارد. 

درمان مشکلات روی هم رفتگی و کج بودن دندان ها را در اصطلاح دندانپزشکی ارتودنسی گویند.

در ادامه با این درمانو انواع روش های آن آشنا خواهیم شد.

چرا دندان ها نامرتب می شوند؟

ماندن بيش از حد دندان هاي شيري در دهان كودك مي تواند باعث بروز مشكلاتي در رشد دندان هاي دائمي كودك شود.

در زمان رشد دندان هاي دائمي ، اگر دندان شيري هنوز در دهان باشد، دندان دائمي در جلو يا عقب دندان شيري رشد مي كند.

به اين ترتيب دندان هاي شيري باعث ايجاد مشكل ، نامرتبي و بهم ريختگي دندان هاي دائمي مي شوند.

فرد چه زمانی باید برای ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه کند؟

زماني كه فرد داراي مشكلاتي از قبيل :

1. نامرتبي دندان ها
2. فاصله ي بين دندان ها
3. داشتن دندان اضافه
4. زاويه دار بودن و چرخش دندان ها
5. مشكلات از قبيل عقب يا جلو بودن فك باشد

آیا این درمان برای گفتار می تواند مشکلی ایجاد کند؟

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ممکن است بیمار کمی نوک زبانی صحبت کند اما با گذشت چند روز بیمار به براکت ارتودنسی عادت می کند و می تواند به راحتی کلمات را تلفظ کند.

این وضعیت ممکن است در ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی کمی بیشتر طول بکشد.

 

 روش های رایج ارتودنسی

  • ارتودنسي متحرك
  •   ارتودنسي ثابت
  •     ارتودنسي با استفاده از براكت هاي فلزي
  •     ارتودنسي با استفاده از براكت هاي همرنگ دندان
  •     ارتودنسي با براكت هاي فلزي يا سراميكي بدون لاستيك
  •     ارتودنسي از پشت دندان يا سيستم لينگوال

 

قالب گیری ارتودنسی

اولين مرحله از ارتودنسي دندان، مرحله قالب گيري است كه در اين مرحله متخصص ارتودنسي پس از معاينات دقيق باليني و راديوگرافيك از دندان هاي بيمار قالب گيري مي كند تا وضعيت دندان ها را در ابتداي درمان ارتودنسي ثبت نمايد.

مزایای انجام ارتودنسی

1.دندان هاي نا مرتب و روي هم افتاده ، پس از درمان در جاي مناسب خود قرار مي گيرند.
2. تميز كردن دندان ها آسان تر مي شود و همين عمر باعث بالا رفتن طول عمر دندان ها مي شود.
3. زماني كه دندان ها در موقعيت مناسب خود قرار مي گيرند، فشار وارد شده در هنگام گاز زدن و جويدن غذا و خوراكي ها به طور مساوي بين همه ي دندان ها تقسيم مي شود و بر ريشه ي بعضي از دندان ها فشار بيشتر وارد نمي شود.

چگونه دندان های ارتودنسی شده را مسواک دهیم؟

از یک خمیر دندان با فلوراید و یا یک دهانشویه با فلوراید، به عنوان یکی از مواد اصلی برای شستشو مواد غذایی داخل دهان، استفاده کنید.

 این راه حلی مناسب ،برای مواد ی که حتی مسواک هم قابل پاکسازی آنها نیست می باشد . 

هر دندان با سیم کشی را ، با دقت از بالا تا پایین و از قسمت انتها ی دندان ها به بالا ، به آرامی مسواک بزنید بعد از اینکه همه ی دندان های خود را با مسواک خوب شستید ، از قلم موی بین دندان استفاده کنید که این را از پایین به بالا و سپس از پایین بین دو سیم کشی به بالا حرکت دهید .

اطمینان حاصل کنید ،که تمام سطوح را کاملا خوب تمیز کرده اید و بعد به سراغ بخش بعدی بروید این عمل را تا زمانی که تمام دندان ها کاملا تمیز شده اند، تکرار کنید.

مدت درمان ارتودنسی

ممکن است طول دوره درمان از آن چیزی که پیش‌بینی شده کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود. درمان معمول ارتودنسی که به‌طور صحیح و کامل انجام می‌شود در اغلب موارد بین ۱۸ تا ۲۴ ماه خواهد بود.

عمده‌ترین دلایل افزایش دوره درمان ملاحظه‌کاری در طرح درمان، بیماری‌های زمینه‌ای و عدم‌همکاری بیمار در مراجعه منظم و اجرای دستورات یا شکستگی وسایل طی درمان است. در این صورت ممکن است از کیفیت نهایی درمان نیز کاسته شود.

در همه انواع ارتودنسی لازم به کشیدن دندان است؟

ممكن است، فك شما جاي كافي براي دندان هاي دائم شما نداشته باشد.

اگر چنين است، شما بايد تعدادي از دندان هاي دائم خود را براي ايجاد جاي كافي در فك، بكشيد اگر چنين بود ، تيم دندانپزشكي شما را اگاه خواهند كرد.

گاهي اوقات، با به كار بردن روش متفاوتي از درمان، فضاي كافي به وجود خواهد آمد .

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : مدت زمان ارتودنسی دندان, ارتودنسی نامرئی,ارتودنسی متحرک, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 ساعت: 21:16

دندانپزشکی از رشته های مرتبط با بهداشت دهان و سلامت است. به علت اهمیت زیاد سلامت دهان و دندان، این رشته به یکی از مهمترین علوم مربوط به دانش پزشکی مبدل شده است از اینرو پشیرفت و کارآمدی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
قدمت دانش دندان‌پزشکی را می‌توان به هزاران سال قبل مربوط دانست و بنظر می‌رسد که همیاری و مبادلهٔ علمی در این زمینه در طی قرن‌های متمادی و در ارتباط با فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف جهان به شکل‌گیری آنچه که امروزه از آن به عنوان دانش دندانپزشکی نام می‌بریم؛ انجامیده‌است.
دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

نخستین کتابی که صرفاً بر دندانپزشکی تمرکز کرده بود، کتابی بود که در سال ۱۵۳۰ میلادی توسط آرتزنی باچلین "Artzney Buchlein نوشته شد.
 همچنین نخستین کتاب درسی دندان پزشکی که به زبان انگلیسی نوشته شد، کتابی به نام»اپراتور برای دندان» بود که توسط چارلز آلن در سال ۱۶۸۵ میلادی نگارش یافت.
 حدّ فاصل سال‌های ۱۶۵۰ و ۱۸۰۰ مصادف با سال‌هایی است که علم دندانپزشکی مدرن، توسعهٔ خود را آغاز نمود. 

پدر دندانپزشکی مدرن
پیر فوشار (Pierre Fauchard)، پزشک فرانسوی که به پدر دندان‌پزشکی مدرن معروف است را بیشتر به دلیل تألیف کتاب جراح دندان‌پزشک (Le Chirurgien Dentiste) که اولین کتاب جامع تعاریف دندان‌پزشکی است می‌شناسند. 
او در این کتاب تعاریف پایه آناتومی و عملکرد دهان، علائم و نشانه‌های پاتولوژی دهان، تکنیک‌های ترمیم پوسیدگی، بیماری‌های پریودنتال، ارتودنسی، جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و پیوند دندان را به رشته تحریر درآورده است.


دوره تحصیل دانپزشک عمومی
پس از گذراندن شش سال دوره عمومی دندانپزشکی و ارائه پایان نامه ,فارغ التحصیل شده و با مدرک دکترای دندانپزشکی کلیه خدمات عمومی دندانپزشکی را ارائه می نماید .س از گذراندن شش سال دوره عمومی دندانپزشکی و ارائه پایان نامه ,فارغ التحصیل شده و با مدرک دکترای دندانپزشکی کلیه خدمات عمومی دندانپزشکی را ارائه می نماید .
در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

تخصص های رشته دندانپزشکی

  • اندودنتیكس(تخصص درمان ریشه دندان)

 تخصصی از دندانپزشكی است كه علوم پایه و كلینیكی آن شامل تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریها وصدمات پالپ و بافتهای اطراف ریشه مرتبط با پالپ می باشد. درمان پالپ دندان با نامهای روت كانال، اندو، عصب كشی و... شناخته می شود كه این معمول ترین درمانی است كه توسط متخصصین این رشته انجام می شود.

  • پاتولوژی فک و دهان و صورت(آسیب شناسی)

علمی است که علت، ویژگیها، نحوه عملکرد و تأثیربیماریهای مرتبط با ناحیه فک و دهان و صورت را کشف و بررسی می نماید. کاردراین رشته شامل تحقیق وتشخیص بیماریها با استفاده از معاینات کلینیکی، رادیوگرافی، میکروسکوپی ، بیوشیمیایی و...می باشد.

  • دندان‌پزشکی جرم‌شناسانه

 علم جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات دندان‌پزشکی در قانون. این کار توسط هر دندان‌پزشک باتجربه و کارکشته‌ای میسر است. کارکرد اصلی این حوزه، تشخیص هویت و تأیید یا تکذیب شواهد است.

  • زیست‌شناسی دهان

 تحقیق و پژوهش در زیست‌شناسی دهان، دندان، سر و صورت.

  • پرستودنتیکس(تخصص پروتزهای دندانی)

شاخه ای از دندانپزشکی است که به بازسازی و حفظ عملکرد دهان، راحتی، سلامتی و زیبایی بیمار می پردازد. بازسازی و ترمیم دندانهای طبیعی و یا جایگزینی دندانها و بافتهای فکی- صورتی از دست رفته با جایگزین های مصنوعی، در حیطه عملکرد این رشته است.

  • اندودنتیکس (تخصص درمان ریشه دندان)

وظیفه متخصص این رشته دندانپزشکی درمان های پیچیده ریشه و یا جراحی هایی است که معمولا از عهده توانایی های دندانپزشکان عمومی خارج است.

 

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:02

دندانپزشکان معتقدند که چه به دلیل مبازره با تنفس بد بو باشد یا صرفا به دلیل سلامت دندان ها باشد، مسواک زدن زبان ضروری است.

زبانی که تمیز نشود، احتمال انتقال باکتری به دندان و لثه را افزایش می دهد. در نتیجه شانس ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال بیشتر می شود.

مسواک زدن زبان در چ زمانی مرسوم شد؟

مسواک زبان از زمان های قدیم در هند و روسیه استفاده می شده است.

افرادی که آیورودا (روش طب سنتی در هند) را انجام می دادند، از مسواک زدن زبان برای کمک به هضم غذاها و حفظ بهداشت دهان استفاده می کردند.

آیورودا تمیز کردن زبان را به عنوان بخش از بهداشت شخصی روزانه توصیه می کند که باعث دور کردن بقایای سمی از بدن می شود.

چگونه از زبان پاک کن استفاده کنیم؟

همیشه قبل از مسواک زدن زبان را پاک کنید. انجام این کار، یک بار در روز کافی است.

از عقب به سمت جلو باید روی زبان کشیده شود. تازه کار‌ها از جلو به سمت عقب می‌کشند. بعد از هر یک بار پاک کردن، زبان پاک کن را آب بکشید.

فرآیند بهداشت دهان و دندان را با شستشوی دهان به پایان برسانید. برای این کار دهان تان را از آب یا آب و دهان شویه پُر و سپس خالی کنید.

روزه داری و شستن زبان

کاهش مصرف غذا سبب می‌شود تا میزان تولید اسیدهایی که بوسیله باکتری‌ها و در اثر تجزیه مواد غذایی بوجود می‌آیند و باعث خنثی سازی محیط دهان می‌شوند، کاهش یابند و همین مسئله لزوم توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان را در طول روزه‌داری نشان می‌دهد. 

کی از روش‌هایی که هم به بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند و هم تا حد زیادی باعث کاهش بوی بد دهان روزه‌داران می‌شود مسواک زدن زبان است.

زبان را دارای پرزهای چشایی است این پرزها محیط خوبی برای ذخیره باکتری‌های ایجاد کننده پوسیدگی و یا بوی بد دهان است و مسواک زدن زبان باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

بیماری های زبان

  • زبان جغرافیایی

زمانی رخ می دهد که ضایعاتی روی زبان پدیدار شده و درد دارد.

  • برفک زبانی(سفیدی زبان)

این نوع بیماری معمولا بعد از مصرف انتی بیوتیک اتفاق می اوفتد و به راحتی با تجویز دارو توسط پزشک از بین می رود.

درمان های خانگی بیماری زبان

نمک:این ماده طبیعی تمیز کننده زبان است. کمی نمک روی زبان بپاشید و با مسواک روی زبان بکشید. این روش در یک هفته نتیجه می دهد(این روش برای افراد مبتلا به فشار خون مفید نیست).

لیمو با جوش شیرین: مخلوطی از این ۲ را به دندان و زبان بمالید تا دهان خوش بو شود، دندان ها سفید و لایه سفید روی زبان نیز برطرف شود.

 مسواک: با مسواک روی زبان بکشید تا تمیز شود.

توت فرنگی: از این میوه اغلب برای سفید کردن دندان استفاده می شود. اما برای تمیز کردن زبان نیز مفید است.

عوارض مسواک زبان

گاهی اوقات موقع تمیز کردن زبان، به دلیل تماس مسواک زبان با مناطق خاص و حساس روی زبان، فرد دچار حالت تهوع و یا انقباض نای می شود.

برای جلوگیری از این مشکل، موقع تمیز کردن زبان، عضلات گلو و زبان خود را سفت نکنید و شل نگه دارید و یا مسواک زبان را در طی تمیز کردن زبان، کمی بیرون بیاورید.

آیا مسواک زبان همه باکتری ها را از بین میبرد؟

کشتن باکتری ها در بیوفیلم دشوار است. برای مثال با استفاده از دهانشویه تنها سلول های سطح بیرونی بیوفیلم نابود می شوند. اما سلول های زیرین به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

رشد  وتغذیه این باکتری ها می توانند به نفس بدبو و حتی آسیب دندان منجر شوند. به همین دلیل از بین بردن فیزیکی باکتری ها به وسیله مسواک زدن ضروری است.

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : درمان قارچ زبان, سفیدی طولانی مدت زبان,علت سفیدی زبان در بزرگسالان, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:41

معمولا برای اکثر افراد اتفاق افتاده است که درصدد ترمیم دنان های خود برایند و نه آنکه بلافاصله پس از هر درد دندانی انرا بکشند. داندان ها برای حفظ زیبایی صورت و اعتماد به نفس برای حضور در جامعه و همچنین برای سلامتی و هضم غذا بسیار مفید و جزءی از سیستم گوارش بدن هستند. پس پیش از آنکه در صدد کشیدن دندان های خراب و خود برآیید بد نیست نگاهی هرچند سطحی به انواع ترمیم دندان بیاندازیم تا قبل از کشیدن دندان ها، کمی تمرکز را بر ترمیم انها بگذاریم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع ترمیم دندان

  • ترمیم مستقیم

در ترمیم دندانهای مستقیم تمامی اقدامات و ساخت قطعات لازم در داخل دهان تکمیل و انجام می‌شود. این رویه تحت عنوان پرکردگی هم شناخته می‌شود که شامل قرار دادن یک ماده سازگار با ساختار دندان بر روی حفره تمیز شده و عاری از عفونت و پوسیدگی است.

این مواد سپس بر روی دندان ثابت می‌شوند و ساختار و ظاهر دندان صدمه دیده و یا پوسیده را احیا می‌کنند.

  • ترمیم غیرمستقیم

در این رویه، ساخت قطعات مورد نیاز در خارج از دهان انجام می‌شود که شامل لمینت دندان ، تاج‌های دندانی، بریج‌ها، ایمپلنت‌ها، اینله و آنله است. 

انواع ترمیم مستقیم و غیرمستقیم

  • ترمیم دندان پوسیده

اگر دندان ها خوب مسواک نشود یا از نخ دندان استفاده نشود به مرور زمان مواد غذایی و یا مصرف شیرینی منجر به ایجاد

 پوسیدگی دندان می شود. 

اگر هر 6 ماه مراجعه به دندانپزشک مراجعه کنید به پوسیدگی دندان های خود پی میبرید و در اولین فرصت اقدام به ترمیم دندان

 می کنید. در صورتی که درمان مورد نظر دیر انجام شود ممکن است به عصب رسیده و دندان احتیاج به درمان ریشه باشد. 

در ترمیم دندان پوسیدگی های کاملا برداشته می شود و با یک کف بندی خوب مانع رسیدن پوسیدگی به دندان می شود.

 

  • باندینگ

باندینگ ماده ای به رنگ دندان است که برای پرکردن فضا های خالی و یا تغییر دادن رنگ دندان استفاده می شود.

کار باندینگ تنها طی یک جلسه انجام می شود و می تواند تا سال ها در دهان دوام بیاورد.

باندینگها نسبت به دیگر درمان های این چنینی بیشتر مستعد لکه دار شدن یا شکسته شدن هستند.

زمانی که دندان دچار پوسیدگی یا شکستگی می شود باندینگ رزین کامپوزیت می تواند بهترین گزینه برای درمان باشد.

همچنین باندینگ می تواند به عنوان پرکردگی های رنگ دندان برای پوسیدگی های کوچک نیز استفاده شود.

به علاوه از باندینگ برای از بین بردن فضا های بین دندان ها یا پوشاندن سطح خارجی دندان ها به منظور تغییر رنگ و شکل دندان

 استفاده می شود.

 

  • دندان مصنوعی

دندان مصنوعی غیر ثابت : دندان مصنوعی غیر ثابت ممکن است به صورت نیمه ( پارسیل) یا کامل (در شرایطی که همه دندان‌های یک فک از دست رفته اند) استفاده شود. دندان مصنوعی یک قاعده صورتی رنگ شبیه به لثه دارد که دندان‌های مصنوعی بر روی آن قرار گرفتند .

معمولاً دندان مصنوعی به کمک قلابها یا گیره هایی در طرفین به دندان‌ها وصل می‌شود تا در جای خود ثابت بماند.

از آنجایی ‌که دندان مصنوعی غیر ثابت به دندان‌ها چسبانده نمی‌شود، بیمار می‌تواند هنگام تمیز کردن دهان و هنگام خواب آن را از دهان خارج کند.

 

  • پرکردن دندان

پر کردن دندان می تواند هم با آمالگام می باشد یا با کامپوزیت هم می شود ترمیم را انجام داد. این موضوع بستگی دارد به اینکه

 ساختار دندان چه اندازه تخریب شده باشد و موقعیت فکی و اکلوژون هم باید مد نظر قرار گیرد.دندان پزشکان معمولا از دو ماده

 امالگام و کامپوزیت برای پر کردن دندان ها استفاده می کنند.

 

  • کامپوزیت

یکی از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پر کاربرد است ، کامپوزیت هستند. 

کامپوزیت دندان به موادی خمیر مانند می گویند که پزشک با استفاده از آن دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه

 شده را ترمیم می کند .

در این روش بعد از برداشت پوسیدگی دندان، ابتدا ماده ای به نام اسید اچ استفاده می گردد که سبب ایجاد حفراتی بسیار بسیار

 زیاد در حد میکرون در دندان می گردد. 

سپس دندان شستشو داده شده و از ماده ای به نام باندنیک پس از خشک کردن دندان استفاده می شود.

 سپس عمل curing که با دستگاه مخصوص انجام می پذیرد. 

ماده ای باندنیک سفت شده (اصطلاحا cure می گردد.) و در نهایت پرکردگی همرنگ و سفید متناسب با رنگ دندان انتخاب می

 گردد و باز هم عمل curing نهایی صورت می پذیرد. 

به علت دوام زیاد کامپوزیت ونیر، از آن می توان در پر کردن دندان به جای آمالگام که موجب بد رنگی و بد شکلی دندان می شود،

 استفاده نمود و به دندان ترمیم شده جلوه زیبا و طبیعی داد.

  • روکش دندان

روکش های دندانی که به آن ها سر پوش های دندان نیز می گویند ، موادی هستند که به شکل کامل سطح دندان ها را می

 پوشانند. 

این روکش ها معمولا بر روی یک سطح از قلب آماده شده و به کمک چسب مخصوص دندان قرار می گیرند. در نتیجه قدرت و ظاهر

 یک دندان بهبود خواهد یافت.

 روکش ها ممکن است به کمک فلز ( نظیر طلا یا تیتانیوم)، سرامیک (نظیر زیرکونیا، سیلیکا یا آلومینا) و یا یک کامپوزیت ترکیبی فلز و سرامیک تولید شوند.

 

 

 

دندانپزشک برتر...
ما را در سایت دندانپزشک برتر دنبال می کنید

برچسب : ترمیم دنان, انواع ترمیم دندان, پر کردن دنان, نویسنده : دندونپزشک densis بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 1:11